Gekeopreisr.reismee.nl

Let's start the real work!

Salama! (Hallo!)

Akory hanao? (hoe gaat het?)

Deze ochtend zouden we zo vroeg mogelijk vertrekken naar mahatalaky.. maar we zijn in Madagascar en daar gaat alles, maar dan ook echt ALLES In de relax stand. Dus ipv voor 7 uur werd het 8:45.

dan denk je vast, dat is toch vroeg? Dat valt tegen, je bent al vanaf 5 uur wakker en we hadden een flinke reis voor de boeg. Kwa afstand konden we het in 3 uur afleggen. Maar het is hier regenseizoen.. en de wegen niet verhard en vol met kuilen. Dus je raad het al. Dat geat nie snel!

Deeerste 2,5 uur, heb ik meerdere keren gedacht dat ik zou verongelukken. De truck hing heel erg scheef. De plas was heel erg diep of de truck begon te glijden. Maar net op het moment dat je denkt dat je alles hebt gehad komt daar, jawel. Een watergeul, breder dan de banden.. Dus de truck zat vast. Maakte niet uit hoeveel gas de chauffeur gaf, we kwamen niet meer vooruit. Dus hop iedereen eruit, rugzak op en lopen! Gelukkig hoefde we nog maar een paar km. Dus wij ook wat eten meegenomen en de mensen van de truck en wat sterke mannen daar gelaten om dat ding los te krijgen. Tijdens het lopen, wat best zwaar is bult op en rotsige ongelijke grond. Kwamen we de meest schattige kleine dropjes tegen waar iedereen naar voren rende om Hallo te kunnen zeggen.

Maar na 45 minuten lopen, hartstikke bezweet (30 graden) hoorde we een zwaar gebrom aankomen! Jawel truck was los en heeft ons ingehaald. Wij er weer in (wat best moeilijk is aangezien er voor een weeshuis aan spul in lag & 12 mensen) en de laatste 1,5 km hebben we nog met de truck gedaan. Toen we aan kwamen in mahatalaky, waar we een nieuw gebouwde school gaan afmaken, werden we ontvangen Door zn 300 kinderen die ons de rest van de dag (tot 5 uur) geen seconde uit het oog verloren. . Erg leuk als je je tent probeert op te zetten.

Uiteindelijk ben ik geheel ongeschonden en om half 2 aangekomen in mahatalaky, waar ik de komende 10 dagen zal zijn. Nu kan ik lachen om de rit. Maar op 2 februari moeten we dezelfde weg, die dan waarschijnlijk nog slechter is, terug.

Misschien leuk om te weten: mijn laatste bericht is 138 keer bekeken! Let's beat it!

Veloma! (Doei!)

Hans Papa Pieter

AKUMA MATATA, PLÁN PLÁN, Allemaal uitdrukkingen voor KALMPJES AAN!.... Morgen is er immers wéér een dag? Dus wen er maar snel aan. Ook jij moet gauw gaan ONTHAASTEN. :-)
Veel plezier daar stoere meid!!
Pa.

Wim

Hallo stoere meid. Wat een avontuur hè in een truck door Madagaskar rijden is heel wat anders als toeren door de Achterhoek begrijp ik van je.
Doe je wel erg voorzichtig want we willen je wel heel terug krijgen hoor.
Een dikke knuffel van oma en opa. Doei.

Theo

Dit zeker heel wat anders voor je. maar het zal je best goed af gaan.
let goed op je zelf

peter

wat een avontuur zeg zeker als je de gehaaste en goede wegen hier gewend bent.
als terug bent is een cursus 4x4 rijden trails enzo nog niet zo verkeerd, dan raak je het gevoel van Madagaskar niet zo snel kwijt haha.
pas goed op je zelf.
ook wij willen je in 1 geheel weer terug zien.
gr peter en marjo

Therese Wijnen (TravelUnique)

Ha Geke, ik wens je nogmaals een fantastische tijd op Madagaskar. Hoop dat je regelmatig een update kan plaatsen met je ervaringen. Goed weekend! groeten, Therese