Gekeopreisr.reismee.nl

Na regen komt zonneschijn.

Salama,

Nieuw bericht vanuit mahatalaky. Ik heb een plaatselijk simkaartje waar ik zo nu en dan wat credits voor koop zodat ik wat kan W'appen (en dus ook ook Bloggen)

We zijn vanaf woensdag al druk bezig met het afmaken van de school. Door de vele regen, het is hier zomer en dus regenseizoen, hebben we veel aan de binnenkant gewerkt. Alle muren hebben 2 lagen grondverf en 2 lagen echte verf. De vloeren zijn gelegd, wat betekent grote keien die als een puzzel liggen, daar tussen en over heen cement. De cement mixen we met de hand en dat is zwaar! Eerst moeten we het zand in emmers scheppen en naar de juiste plek brengen, daar komt het cement bij & dan mengen we door het heel veel om te scheppen, daarna maken we weer een cirkel en komt het water erbij & dan scheppen we weer heel vaak om. Dan schep je het cement in emmers en breng je het naar de plek waar het moet komen te liggen. Ook hebben we de verhoging voor de leraren al gelegd met de keien en cement.

Vandaag was de zon eindelijk terug! Dus vandaag zijn we begonnen met het verven van de buitenkant 3 van de 4 muren hebben al 2 lagen grond verf en 1 ook al de eerste laag echte verf. Nu hebben we pauze, maar daarna gaan we opnieuw cement mengen maar dan voor de veranda van de school. Dat wordt waarschijnlijk het laatste cement :)

Ik hoorde al dat er in Nederland momenteel sneeuw is, sterkte!

Om het nog erger te maken; hier is het 30 graden en licht bewolkt!

Kusjes uit Mahatalaky, Madagascar!

wim

Hallo GEkE.
Zwaar werk he dat cement scheppen.
Daar krijg je spierballen van maar dat heb jij niet meer nodig want jij hebt al gnoeg kracht van het werken met je paarden.
wees voprzichtig en heel veel plezier.
Is het een leuke groep waaar je mee werkt?
Groeten en tot weerziens oma en opa.