Gekeopreisr.reismee.nl

changing plans.

Hello,

Maandag zijn we weer terug gegaan naar town voor een paar dagen off. Inkopen doen en iedereen weer op de hoogte brengen enz. Maar in plaats van het volgen van het pioneer programma ga ik morgen weer terug naar sainte luce om mee te doen met het acp programma. Acp is het onderzoeksteam en werkt in het regenwoud. Ze onderzoeken o.a. het eet gedrag van de bruine lemurs maar ook vele andere dingen.

De laatst 3,5 weken was ik ook in sainte luce, maar dan wel voor pioneer. Wij hebben in die tijd een compleet nieuw gebouw gemaakt. Met als modernste gereedschap een handboor. We hebben dit gebouw gemaakt voor project stitch. Dat is een organisatie die helpt om lokale vrouwen een eigen (kleine) inkomen te verdienen. Ze leren om armbandjes, portemonneetjes maar ook vele ander dingen te maken met de meest ingewikkelde en tijd rovende printen. Alles met de hand natuurlijk. Ook krijgen ze Engelse les om meer kans te hebben om het daadwerkelijk te verkopen. Het gebouw waar ze nu in zaten was van een andere organisatie en te donker. Dus hebben ze een fundraising opgezet voor een nieuw gebouw, waarin transparante platen in het dak verwerkt zaten. Wat heel modern is voor hier! Ze kunnen nu dus ongeacht het weer werken in hun eigen gebouw, en een inkomen verdienen om eten en schoolgeld voor de kinderen te kunnen betalen.

Morgen ochtend vroeg weer op pad naar sainte luce en genieten van de laatste 10 dagen & dan lekker naar huis! Kan niet wachten om iedereen weer te zien!

wim

We zitten echt op je te wachten hoor. Kom maar gauw weer
naar huis.

Theo