Gekeopreisr.reismee.nl

Tijd om naar huis te gaan

Hallo,

Dit berichtje typ ik vanuit mijn hotel (met wifi!) In Antananarivo. Dat betekent dat mijn eerste vlucht er al op zit. Vanochtend Vroeg 6:50 lokale tijd vertrok ik vanuit fort dauphin naar Antananarivo via een tussen landing in Tulear. Mijn volgende vlucht, naar Brussel, is woensdag 16:55 lokale tijd.

Ik heb 10 geweldige weken gehad, en het vertrek is ook een beetje dubbel. Ik had dolgraag nog veel langer in het regenwoud en tussen alle aardige dorpelingen willen zijn, maar tegelijkertijd kan ik niet wachten om iedereen weer te zien. Om een echte douche te kunnen nemen ipv proberen je haar te wassen met slechts een emmer water en een mok. Om in mijn eigen zachte bed te slapen ipv in een tent maar vooral om schone voeten te hebben!

Ik heb geweldige ervaringen opgedaan en de meest geweldige dingen meegemaakt. Ik heb in de stromende regen door het regenwoud gelopen, slangen gevangen, een zeldzame kikker gevonden, door knie-hoog water gelopen zonder te weten hoe ver je weg zakt. Plassen overgestoken via boomstammen die als brug moesten dienen, ik kan trots vertellen dat ik er maar 1 keer afgedonderd ben. Ik heb de prachtige lemurs mogen zien en nog zoveel meer prachtige dingen uit het regenwoud

Maar ik heb niet alleen een prachtige tijd gehad in het regenwoud maar ook tussen de lokale mensen zelf. We hebben 2 weken op een school terrein gekampeerd waar de kinderen van 6 uur s ochtends tot 6 uur s avond waren. Dus niet alleen tijdens onze werktijden, maar ook als je een douche wilde nemen tussen een paar stukken zeil of als je wakker werd.. Ik ben aangevallen door een groep van 20 kinderen die pas giegelend wegrennen zodra ze allemaal een hand, box en high-five hebt gegeven. Ik heb nog nooit zo vaak in mijn leven hetzelfde woord gehoord in slechts 10 weken. En niet alleen de kleine kinderen noemen je een 'vazaha' maar alle generaties. Ik heb mogen genieten van de club A lessen waarbij we de kinderen wat leren over de prachtige natuur waarin zij leven en hoe ze er mee om moeten gaan. En iedere les begonnen we met onze namen. 150 kinderen in 1 lokaal die proberen 'Geke' te roepen. Op een goede dag werd het 'heka' op een slechte dag 'breka' maar ik kon niet anders dan met een grote lach op mijn gezicht alle kinderen bekijken.

Ik kan nog 10 A4tjes vol typen met alles wat ik meegemaakt heb, maar die verhalen ga ik opsparen voor als ik weer thuis ben.

Ik zie jullie snel!

Reacties

Reacties

Therese Wijnen

Geke, een hele goede, veilige reis naar huis gewenst!

Wim

Een heel goede reis terug naar het natte koude Nederland.
We hopen op veel verhalen van je?
Veel liefs van Janny en Wim.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!